We hebben het tweede kwartaal inmiddels al achter ons gelaten en de zomervakantie staat in de Regio Alkmaar voor de deur. Tijd om nog even terug te blikken op het tweede kwartaal en vooruit te blikken op het derde kwartaal.
Op de achtergrond werken wij hard aan het afronden van 'het verhaal van Alkmaar' en bijbehorend een nieuwe huisstijl die hierbij past. In het vierde kwartaal brengen we dit naar buiten. Ook is er de afgelopen maanden hard gewerkt aan vernieuwde websites voor Bergen, Egmond, Schoorl, Castricum en Dijk & Waard met een gezamenlijke database die het mogelijk maakt om door de hele regio data uit te wisselen.
Verder stellen we je in deze nieuwsbrief voor aan onze nieuwe voorzitter van ons bestuur: Kees Noorman en lees je over andere wijzigingen binnen ons bestuur.
Bedankt voor jullie steun en samenwerking en ik wens jullie een goede zomervakantie.
Met vriendelijke groet
,
Ger Welbers Directeur Hart van Noord-Holland regio- en stadsmarketing
|
|
|
|
|
|
Samen met DOSS Event Support en Gemeente Alkmaar hebben we tijdens een spetterende awardshow de Gouden Giraffe gewonnen voor onze unieke organisatiewijze van het jubileum- en herdenkingsjaar van Alkmaar Ontzet 450 jaar! De Gouden Giraffe is een prestigieuze Nederlandse prijs die jaarlijks wordt uitgereikt voor de meest creatieve en effectieve evenementen en communicatiecampagnes.
|
|
|
|
|
|
|
Even voorstellen: Natascha Weel |
Sinds 1 juni is Natascha het nieuwe aanspreekpunt voor de Evenementendesk bij Alkmaar Marketing. Zij zal evenementenorganisatoren helpen met al hun vragen over vergunningen, promotie, subisidie en sponsormogelijkheden.
Meer weten of kennismaken? Neem dan contact op met Natascha via 06-27457757, of Natascha@alkmaarmarketing.nl
|
|
|
|
|
|
Met trots maken wij de aanstelling van Kees Noorman als nieuwe voorzitter van het bestuur van Stichting Hart van Noord-Holland bekend. Hij heeft per 1 juli het stokje overgenomen van Peter Visser, die de afgelopen acht jaar met veel toewijding deze rol heeft vervuld.
Ook de bestuurszetel van Erna Winters wordt overgenomen, en wel door Ilse van Dijk.
We zijn Peter en Erna dankbaar voor hun waardevolle bijdrage en heten Kees en Ilse van harte welkom!
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwe websites gelanceerd |
In opdracht van de gemeenten Dijk & Waard, Castricum en Bergen, en in nauwe samenwerking met de lokale marketingorganisaties, hebben we de nieuwe bezoekerswebsites ontwikkeld en gelanceerd. De platforms zijn herkenbaar dankzij hun uniforme ontwerp, maar ook gepersonaliseerd voor elk specifiek gebied of dorp. Samen met de lokale marketingorganisaties gaan we de komende jaren de websites steeds verder ontwikkelen, zodat deze passend blijven bij de veranderlijke tijdsgeest.
Bekijk ze hier:
Duindorpschoorl.nl
Bezoekbergen.nl
Egmond.nl
Voorliefhebbers.nl
Ontdekdijkenwaard.nl
|
|
|
|
|
In samenwerking met studenten van InHolland is er de afgelopen maanden een PowerBI dashboard ontwikkeld waarmee Hart van Noord-Holland nog meer datagedreven kan gaan werken. Met de komst van het dashboard zijn de tussenstanden ten opzichten van de jaardoelstellingen op ieder moment in één oogopslag in te zien voor zowel online als offline statistieken voor onder andere Alkmaar Prachtstad, de AlkmaarPas en de Alkmaar Store, en kan er snel worden geschakeld bij opvallende tussentijdse statistieken.
|
|
|
|
|
Bestickering winkels de Laat |
Er is de afgelopen jaren veel veranderd in De Laat-West. Hoewel “de groenste winkelstraat van Alkmaar” al een hele metamorfose heeft ondergaan, zijn er nog steeds een aantal leegstaande winkelpanden. Om hier verbetering in te brengen wordt er momenteel gewerkt aan een oplossing om het straatbeeld blijvend te verbeteren. In samenwerking met vormgevingsbureau Waldcreative en stadsdichter Lonneke van Heugten is er een concept ontwikkeld om de etalages van de leegstaande panden in de Laat-West te bestickeren. Met dit project worden de gebouwen die nog niet zijn verhuurd ingezet om de positionering van De Laat te verbeteren, haar bezoekers te inspireren, het straatbeeld te decoreren én ondernemers te enthousiasmeren om de leegstaande panden te betrekken.
|
|
|
|
|
|
|
Met deze campagns hebben we (meerdaagse) bezoekers dit voorjaar verleid om naar Alkmaar te komen. We zetten hierbij in op de nationale en internationale bezoekers. Nationaal hebben we twee proposities en doelgroepen: (1) winkelen in de cultuurhistorische stad Alkmaar en (2) cultuur en cultuurhistorie in Alkmaar i.c.m. fietsen en wandelen in het Land van Leeghwater. Hierbij zette we o.a. Stedelijk Museum Alkmaar en het Grote Raam in de etalage.
Voor de internationale doelgroepen richten we ons op de Vlaamse en Duitse bezoekers met interesse in winkelen, wandelen, fietsen én de Kaasmarkt.
Door middel van een Uitagenda campagne hebben we de bewoners in de regio het aanbod van de meest complete Uitagenda van Alkmaar getoond.
|
|
|
|
|
Gedurende de zomerperiode zijn er voldoende bezoekers in de regio, met name aan de kust. In de zomercampagne verleiden we bezoekers in het kustgebied ook een bezoek te brengen aan Alkmaar en te genieten van bijvoorbeeld de kaasmarkt, een dagje winkelen, horeca en cultuur. Dit gebeurt o.a. door middel van gerichte online advertenties op basis van de geografische locatie van de gebruiker, oftewel geotargeting. Daarbij wordt gefilterd op Engels- en Duitstalige gebruikers aan de kust, van Noordwijk tot Den Helder.
|
|
|
|
|
|
|
Campagnes Castricum Marketing |
Van april t/m juni draaide de voorjaarscampagne van Castricum, met als centraal thema: “Bij ons kan je alle kanten op”. Het primaire doel van de campagne is om regiobewoners en huidige bezoekers van Castricum via zowel online als offline campagnemiddelen op de hoogte te stellen van de veelzijdigheid aan voorjaarsactiviteiten en te stimuleren om de online UITagenda te bekijken. En met succes: de campagnepagina is inmiddels ruim 18.000 keer bezocht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De jaarlijkse inspiratiereis van de Alkmaar PrachtstadClub ging dit jaar op 6 en 7 juni naar Breda, de stad van Groen, Grenzeloos en Gastvrij. Hier kregen de leden van de PrachtstadClub een boeiend en gevarieerd inhoudelijk programma voorgeschoteld over startups, brede welvaart en NAC, en brachten ze bezoekjes aan De Kragt en Avans Hogeschool.
We hebben weer veel inspiratie mee terug naar Alkmaar genomen!
|
|
|
|
|
|
|
De Alkmaar PrachtstadClub is ons netwerk voor organisaties die Alkmaar zoveel kleur, levendigheid en comfort geven. We zetten ons gezamenlijk in voor de stad, en dankzij deze club weten de partners elkaar onderling goed te vinden. De samenwerking tussen verschillende organisaties zoals AZ Alkmaar en TAQA Theater De Vest / Grote Kerk Alkmaar rondom de lancering van het nieuwe thuistenue illustreert perfect hoe de Alkmaar Prachtstadclub het Alkmaarse middenveld samenbrengt.
Voor Alkmaar, door Alkmaar. Samen zijn we Alkmaars trots! ❤⚽
|
|
|
|
|
Activiteiten PrachtstadClub |
Bezoek Theater de Vest / Grote Kerk
Begin April brachten we met onze PrachtstadClub een bezoek aan Theater de Vest en de Grote Kerk. We kregen een kijkje achter de schermen van het theater en een sneak preview van een nieuwe tentoonstelling in de Grote Kerk. Als verrassing speelde collectief Blauwdruk een fragment uit hun nieuwe voorstelling.
|
|
|
|
|
Deelname Wandel4Daagse Le Champion Onze PrachtstadClub liep 1 dag mee met de Wandel4Daagse. Gezamenlijk is er 8,5km afgelegd door de Regio Alkmaar. Bijzonder was dat er naast onze eigen burgemeester en aanvoerder van de PrachtstadClub; Anja Schouten, nog vier andere burgemeesters meeliepen met onze PrachtstadClub: de burgemeesters van Bergen, Castricum, Heiloo en Dijk en Waard.
|
|
|
|
|
Nieuwe leden Prachtstadclub |
Met trots verwelkomen wij maar liefst drie nieuwe leden van onze PrachtstadClub. Wij zijn erg blij dat Ontwikkelbedrijf Noord-Holland Noord, Horizon College en Ondernemersfonds Alkmaar lid zijn geworden van deze mooie club.
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwe website AlkmaarPas |
Afgelopen maand is de vernieuwde website van de AlkmaarPas live gegaan. De website is voorzien van een nieuwe lay-out en indeling. Hierdoor is hij eenvoudiger te navigeren, overzichtelijker en dus gebruiksvriendelijker. Daarnaast wordt er beter onderscheid gemaakt in de AlkmaarPas met tegoed en degene zonder. De verschillende bezoekers kunnen hierdoor gericht informatie vinden. Bekijk de nieuwe site op www.alkmaarpas.nl
|
|
|
|
|
|
|
Informatieschermen in de Regio |
Er zijn inmiddels elf schermen in gebruik in de regio, om digitaal te informeren en inspireren. Binnenkort breiden we het aantal locaties uit. Meer weten of wil je zelf een informatiescherm ophangen? Miranda vertelt je graag meer! miranda@vvvweb.nl
|
|
|
|
|
|
|
Steeds meer lokale producten |
De Alkmaar Store krijgt een steeds groter aanbod aan lokale producten. Ben je op zoek naar een relatiegeschenk? We denken graag mee! Neem contact op met info@vvvweb.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
Meer informatie over Hart van Noord-Holland
|
|
|
|
|
|
©2024 Stichting Hart van Noord-Holland
|
|
|
|
|
|