Kwartaalupdate Hart van Noord-Holland & partners
Beste lezers,
We kijken met enthousiasme terug op een dynamisch begin van het jaar! Op 3 maart vond de Toeristische Aftrap van 2025 plaats, een inspirerende middag waarop we samen vooruitblikten op het komende toeristische seizoen. In deze nieuwsbrief vind je meer over de lancering van het vernieuwde Alkmaar Prachtstad logo, de jaaroverzichten, interessante onderzoeken en nieuwe samenwerkingen.
Ger Welbers Directeur Hart van Noord-Holland & partners
|
|
|
|
|
|
We zijn blij een aantal nieuwe collega's in ons team te mogen verwelkomen! Denise versterkt de afdeling PR en Media en gaat zich richten op PR-communicatie en mediarelaties. Sterre is begonnen als Projectleider Online Marketing & Campagne, waar zij verantwoordelijk is voor het coördineren en uitvoeren van online marketingcampagnes. Chiara is het nieuwe aanspreekpunt voor de Evenementendesk en ondersteunt evenementenorganisatoren met vragen over vergunningen, promotie, subsidies en sponsormogelijkheden. We wensen hen veel succes! |
|
|
|
|
|
|
Jaaroverzicht Alkmaar 2024 |
Met trots presenteren we het jaaroverzicht 2024! Afgelopen jaar hebben we opnieuw sterke campagnes gevoerd. Naast succesvolle betaalde campagnes was de mediawaarde uit PR en free publicity ongekend hoog. Ook zetten we grote stappen op het gebied van data & informatie, werkten we samen met partners aan ‘Het Verhaal van Alkmaar’ en ondertekenden we een convenant om de binnenstad aantrekkelijker te maken. Benieuwd naar alle hoogtepunten en resultaten? |
|
|
|
|
|
Jaarrapportage 2024 Bergen Egmond Schoorl |
Er zijn belangrijke stappen gezet in de bezoekersmarketing voor de gemeente Bergen. Dankzij gerichte campagnes en samenwerking met lokale partners groeiden de websitebezoeken, het sociale media bereik en het aantal nieuwsbriefabonnees. Daarnaast zorgde de ontwikkeling van een gezamenlijke online omgeving voor een nog sterkere digitale aanwezigheid. Meer weten over de resultaten? |
| |
|
|
|
|
In 2024 verwelkomde Alkmaar maar liefst 4 miljoen binnenlandse toeristische bezoeken – een groei van 39% ten opzichte van vorig jaar. Daarmee stijgen we van plek 13 naar plek 9 in het nationale stedentoerisme (NBTC).
Vorige maand publiceerde het NBTC ook een spraakmakend rapport over vakanties in eigen land: De binnenlandse markt in beeld. De impact van Nederlanders die op vakantie of een dagje uit gaan in eigen land is namelijk groot: zowel in aantallen als bestedingen. |
|
|
|
|
|
Nieuwe huisstijl voor Alkmaar |
Alkmaar Prachtstad heeft een nieuwe huisstijl, inclusief een vernieuwd logo dat de trots en geschiedenis van de stad weerspiegelt. Het logo, met de iconische ‘A’ en de Alkmaarse toren, symboliseert de verbinding tussen traditie en innovatie. Het resultaat van onze samenwerking met het Alkmaarse bureau Rebrandt®. Ook de website, het Alkmaar magazine en citydressing hebben een frisse uitstraling gekregen. Het magazine is beschikbaar bij 300 afhaalpunten in de stad. Haal snel je exemplaar! |
| |
|
|
|
|
Met veel enthousiasme kondigen we aan dat IT=Alkmaar zich heeft aangesloten als nieuwe partner bij de PrachtstadClub! We zijn blij met deze samenwerking en kijken uit naar de vele inspirerende mogelijkheden en kansen die dit met zich meebrengt.
|
|
|
|
|
|
2025, Hart van Noord-Holland & partners |
|
|
|
|
|