De laatste updates van Hart van Noord-Holland & partners
Er gebeurt weer veel in onze regio! Met een frisse huisstijl voor Bergen, het nieuwe Alkmaar Magazine en grote stappen in regiomarketing bouwen we samen verder aan de zichtbaarheid van Hart van Noord-Holland. In deze update lees je de highlights van de afgelopen periode: van succesvolle campagnes en media-aandacht tot nieuwe partners en aankomende events. |
|
|
|
|
|
Nieuwe huisstijl voor bezoekersmarketing Bergen |
De kern van Bergen heeft een frisse, eigentijdse huisstijl gekregen. Samen met BIZ Bergen ontwikkelden we een stijl die laat zien waar Bergen voor staat: kunst, natuur en cultuur. Met één herkenbare visuele taal krijgt Bergen een krachtig en eenduidig gezicht richting bewoners en bezoekers. |
|
Nieuwe editie Alkmaar Magazine |
De tweede editie van het vernieuwde Alkmaar Magazine is uit! Hoofdredacteur Dorien Modderman-Berkhout overhandigde het eerste exemplaar aan Marrigje Rikken van het Stedelijk Museum Alkmaar. Het magazine staat vol verhalen, tips en inspiratie voor het najaar en de winter. Gratis verkrijgbaar bij 350+ locaties in de regio. |
|
|
|
|
|
Lancering van Het Verhaal van Alkmaar |
Op maandag 10 november vindt van 15.30 tot 17.30 uur in Poppodium Victorie de feestelijke lancering van Het Verhaal van Alkmaar plaats. Een eenduidig en overkoepelend verhaal, opgesteld om het imago van Alkmaar te verbreden en te versterken. Ontdek hoe we samen bouwen aan één sterk verhaal. Met een inspirerend programma dat je niet wilt missen! |
|
Toekomstmakers Event: Samen Slimmer |
Dinsdag 25 november om 14.00 uur organiseren wij het jaarlijkse Toekomstmakers netwerkevenement. Dit jaar draait alles om het thema 'Samen Slimmer', met inspirerende inzichten van prof. dr. Erik Scherder en Iris Gündel over brein, vitaliteit en samenwerking aan de stad van morgen. |
|
|
|
|
|
Marketingcampagnes: van zomer tot winter |
|
Ruim 200.000 bezoekers voor de Kaasmarkt |
Vrijdag 26 september sloten we het Kaasmarktseizoen feestelijk af, met als hoogtepunt de uitreiking van de Michelinsterren. De markt trok dit jaar ruim 200.000 bezoekers, met een lichte stijging voor de kaasmarkt op dinsdagavond ten opzichte van vorig jaar. Dankzij onze campagne bereikten we meer dan 1 miljoen potentiële bezoekers in Nederland, Vlaanderen en Duitsland. |
|
|
|
|
|
Ruim de helft van alle toeristisch-recreatieve bezoekers aan de binnenstad van Alkmaar hier ook gezellig gaat lunchen of dineren? Dit en meer lees je in de nieuwe Alkmaar Geteld & Verteld 2024. Kijk op onze website voor meer cijfers en inzichten. |
|
|
|
|
|
Regiomarketing voor het Hart van Noord-Holland |
We zijn door de 6 gemeenten in de regio ‘Hart van Noord-Holland’ gevraagd om het Marketingplan en het Strategisch Meerjarenplan op te stellen. Beide plannen bieden richting voor de gezamenlijke regiopromotie, met als doel de regio nóg beter op de kaart te zetten voor bezoekers. |
|
Onze regio volop in beeld bij de media |
Onze regio kreeg volop (inter)nationale aandacht. Zo verscheen een column over de Kaasmarkt in NRC, werkten we samen met Libelle België en ontvingen we de Travelling Sisters (infuencers) voor een persbezoek. Ook vond een Duitse persreis plaats, waarvan de eerste publicaties inmiddels zijn verschenen, goed voor een bereik van ruim 2 miljoen lezers en volgers. |
|
|
|
|
|
Twee nieuwe Prachtpartners voor de Alkmaar PrachtstadClub |
Met trots verwelkomen we InVesta Expertise Centrum en Klein Alkmaar als nieuwe PrachtPartners! InVesta is hét expertisecentrum voor biomassa en vergassingstechnologie, waar ondernemers, onderzoekers en overheden samenwerken aan duurzame energieoplossingen. Klein Alkmaar biedt duurzame, toekomstgerichte kinderopvang in alle Alkmaarse wijken en bouwt aan een gezonde toekomst voor de volgende generatie. |
|
|
|
|
|
The power of Noord-Holland-Noord in beeld |
In opdracht van Regio Noord-Holland Noord maakten we samen met Kbaal en partners een video voor de European Week of Regions and Cities in Brussel. Doel: de kracht van Noord-Holland Noord tonen aan internationale beleidsmakers, investeerders en innovators. Van medische innovaties tot duurzame energie, high-tech agrifood en maritieme vooruitgang: Noord-Holland Noord laat zien wat samenwerking, innovatie en duurzaamheid betekenen voor de toekomst van Europa. Visit – Invest – Connect. |
|
|
|
|
|
Geef de smaak van Alkmaar cadeau |
Op zoek naar een origineel relatie- of kerstgeschenk? De Alkmaar Store/ VVV heeft een selectie van prachtige Alkmaarpakketten, gevuld met lekkere producten en bijzondere items, waaronder het koffietafelboek Hart van Noord-Holland. Liever iets op maat? De medewerkers van de Alkmaar Store denken graag met je mee. |
|
|
|
|
|
© Hart van Noord-Holland & partners |
|
|
|
|
|
|